loader
7/24 Müşteri Hizmetleri 0850 222 0 420
Bizi Takip Edin
Rain Blog S.S.S

Yıllık su tüketim maliyetini hesapla

Ücretsiz Teklif Al

Teklif Formu

blog image Paylaş:

Su ve Sağlık Arasındaki İlişki

Su ve sağlık arasındaki ilişki hepimizin bildiği bir gerçek. İnsan vücudunda suyun miktarı yaşa göre değişmektedir. Bu miktar yüzde 40 ile yüzde 72 arasındadır. Bir çocuğun vücudundaki suyun oransal değeri yüksektir ama yaş yükseldikçe su yerine yağ oluşmaktadır. Yetişkinlerin vücudunda ortalama yüzde 59 civarı suyun olduğunu biliyoruz. Yetişkinler ortalama günlük 10-12 bardak kadar suyu kaybeder ve bunun yerini doldurması gerekmektedir. Gündelik olarak tüketilmesi gereken 9-13 bardak suyun sıvı ihtiyacını karşıladığı biliniyor.

Su İçme Kültürü

Su hayatımızda çok önem taşıyan bir yere sahip ama uzmanlar insanların çoğunun az su içtiğine değiniyor. Uzmanların belirttiğine göre su içme kültürü kazanılmalıdır. Yenilen besinleri sindirmek için emilmesi ve hücrelere taşınabilmesi için su içmeyi alışkanlık haline getirmek gerekir. Su ve sağlık arasındaki ilişki burada ortaya çıkıyor çünkü hücreler, dokular, organlar, sistemler çalışabilmesi için suya ihtiyaç duyuyor. Ayrıca zararlı maddeleri vücuttan atmak ve vücut ısısının dengelenmesi için de suya ihtiyaç bulunuyor. Eklemler kayganlaşsın diye ve çok sayıda biyokimyasal olay gerçekleşsin diye suya çok ihtiyaç var. Sabahları kalkınca ilk yapılması gereken şey iki bardak suyun içilmesi olmalı.

Kiloyu Kontrol Etmek İçin Yemeklerden Önce Su Tüketilmeli

Kilonuzu kontrol edebilmek için su çok önemlidir. Yemeklerin öncesinde su tüketilirse tok kalma hissi erken sağlanıyor. İştahın bastırılmasına yarayan ve vücutta yağı eriten su tüketimi çok önem taşımaktadır. Araştırmalara göre alınacak olan su miktarı vücuttaki yağı azaltacaktır. Suyun sık kullanımı kilonun kaybedilmesi ve daha fazla kilo alınmaması için çok idealdir. İnsanların büyük bir bölümünün suyun değeri hakkında çok bilgi sahibi olmadığını uzmanlar belirtiyor.

Kilosu çok olanların daha fazla su ihtiyacının olduğunu biliyoruz. Çünkü bu kişilerin metabolizma olarak yüklerinin fazla olduğu bilinmektedir. Yağ kullanımı için suyun önemli etkileri vardır. Bu yüzden kilosu fazla olan kişilerin suya ihtiyacı daha fazladır. 12-13 kiloluk fazlalık için bir bardak kadar daha su içilmelidir. Egzersizlerin yapılması durumunda ya da havanın sıcaklığının yüksek olması ve kuru olması nedeniyle de tüketilmesi gereken su miktarının arttırılması gerekir. Ayrıca tuvalete çıktıktan sonra da kaybedilmiş olan sıvı için su içmek gerekir.

Su ve sağlık arasındaki ilişki bu kadar netken daha fazla su içilmesi gerektiği bir gerçektir. Ayrıca uzmanlar soğuk su içilmesi gerekliliğine vurgu yapmaktadır. Çünkü soğuk su vücutta daha kolay yayılır, daha çok miktarda ve hızla kana karışır.

Rainwater Su Arıtma Sistemlerini incelemek ve ihtiyacınıza uygun ürünümüzü belirlemek için TIKLAYIN.